Nowy wymiar prostoty i funkcjonalności

Chcieliśmy pokazać, że marka się zmienia

W 2013 roku firma ŠKODA AUTO rozpoczęła ogromny projekt mający na celu całkowitą zmianę wizerunku swojego salonu wystawowego. Nowa koncepcja wizualna dla wszystkich serii samochodów firmy była również związana z modernizacją wzornictwa salonów wystawowych na całym świecie. Skala tego projektu była nowością nie tylko dla ŠKODA AUTO, ale także dla całego przemysłu motoryzacyjnego.

Peter Olah
Koordynator projektu w Škoda Auto

Jako marka mamy pewne określone wartości — na przykład nasze hasło „Simply Clever” wskazuje na fakt, że nasza marka utożsamia zdolności inżynierskie, jest troskliwa i oferuje komfort, kontakt z ludźmi, technologię itp. Są to cechy i wartości, które staraliśmy się w jakiś sposób przedstawić w salonach wystawowych.

Przeprojektowanie na niespotykaną dotąd skalę

ŠKODA AUTO jest największym czeskim producentem samochodów. Produkuje ponad milion samochodów rocznie, które są sprzedawane w ponad 1000 salonów w Europie, Azji, Afryce, Ameryce Południowej i Australii. Wraz z kompletnym przekształceniem wizerunku marki firma ŠKODA AUTO zmodernizowała również swój asortyment samochodów i rozpoczęła transformację swoich salonów wystawowych na całym świecie. Projekt o takiej skali jest bezprecedensowy, nawet w przemyśle motoryzacyjnym. Firma TECHO jest dumna, że mogła przyczynić się do realizacji tego projektu jako jeden z głównych dostawców dla salonów wystawowych.

16,500
wyprodukowanych szaf
1,390+
zaopatrzonych salonów wystawowych
39+
krajów
93,000
pokonanych kilometrów

Małe detale tworzą wielkie rzeczy

Modernizacja nie ograniczała się tylko do nowych mebli i krzeseł — obejmowała również nowe oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne, podłoża oraz oświetlenie. Firma TECHO stosuje elementy projektowe, które są niezwykle elastyczne i mogą być wykorzystywane do spełniania indywidualnych wymagań danego salonu wystawowego. Podstawowe barwy to elegancka biel i orzeźwiająca zieleń, a ich dopełnieniem jest ciepłe wzornictwo mebli oparte na drewnie z Szumawy, które powstało specjalnie na potrzeby tego projektu. Bliska współpraca z firmą ŠKODA AUTO oznaczała, że mogliśmy pójść o krok dalej, aby dokładnie sprostać wymaganiom projektowym. Stosowaliśmy podejście całościowe, ale też zwracaliśmy uwagę na niezliczone istotne szczegóły, które razem tworzą udany projekt. W przypadku tego klienta oznaczało to nawet zainwestowanie w dedykowane urządzenia produkcyjne, tak aby poszczególne moduły mogły być wytwarzane w dużych partiach.

Dialog w kwestii projektowania

Współpracujemy z TECHO już od dłuższego czasu i szczerze mogę powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni.

Na przykład w odniesieniu do mebli rozwiązaliśmy ważną kwestię dotyczącą drewna z Szumawy. W pierwotnej wersji użyliśmy zimnoszarego koloru drewna. Jednak z opinii, które otrzymaliśmy od dealerów i klientów w fazie projektowania, wynikało, iż meble sprawiały wrażenie zimnych oraz sterylnych. To skłoniło nas do zastosowania cieplejszego wystroju.

Wspólnie z TECHO spędziliśmy wiele czasu w bliskim kontakcie z dealerami, aby poznać ich zdanie na temat nowej koncepcji. Uważam, że bez tego projekt nie zakończyłby się tak dużym sukcesem.

Jaromír Kuhn

ŠKODA AUTO, kierownik ds. koncepcji architektonicznej salonu wystawowego

Historia projektu

Przed ogłoszeniem przetargu firma ŠKODA AUTO przez półtora roku opracowywała nową koncepcję salonu wystawowego. We współpracy z architektami stworzono szablon wyglądu salonu oraz przystąpiono do określenia odpowiednich materiałów. Kulminacją tej fazy była konferencja w Pradze, podczas której zaprezentowano wizję zespołowi sprzedażowemu. W tym celu zbudowano makietę salonu wystawowego, która dokładnie prezentowała wygląd oraz funkcjonalność nowego designu. Firma ŠKODA AUTO wykorzystała ten element jako podstawę międzynarodowego przetargu.

  • 2012

    Zaproszenie ofertowe

    Skontaktowano się z 40 firmami z całego świata. Spośród nich wytypowano 8 i poddano sprawdzeniu możliwości technicznych oraz weryfikacji jakości usług w celu upewnienia się, że spełniają surowe kryteria klienta.

  • 2012

    Makieta

    Wytypowane firmy zaprezentowały swoje rozwiązania w formie częściowych makiet salonów wystawowych. Zostały one ocenione pod względem zgodności z założeniami projektowymi oraz jakości wykończenia.

  • 2013

    Projekty pilotażowe

    Następnie praca rozpoczęła się na poważnie. Zgodnie z założeniami projektowymi wykonano i dostarczono pierwsze próbne salony wystawowe. Poddano je jeszcze dokładniejszej kontroli i oceniono zastosowane materiały. W procesie oceny uwzględniono również uwagi właścicieli salonów wystawowych.

  • 2014

    Pierwsze salony wystawowe

    Rozpoczyna się produkcja. Faza rozwoju przechodzi w etap ciągłego doskonalenia w oparciu o informacje otrzymywane od klientów, kierowników projektów i inżynierów produkcji. Z czasem większa część elementów zlecanych na zewnątrz jest produkowana wewnętrznie.

  • 2016

    Finalizacja

    Łącznie 585 salonów wystawowych zostało dostarczonych do 40 krajów. Kontynuujemy współpracę z firmą ŠKODA AUTO w zakresie obsługi dostarczonych salonów wystawowych.

  • 2012
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2016
  • Makieta

    Wytypowane firmy zaprezentowały swoje rozwiązania w formie częściowych makiet salonów wystawowych. Zostały one ocenione pod względem zgodności z założeniami projektowymi oraz jakości wykończenia.

  • Pierwsze salony wystawowe

    Rozpoczyna się produkcja. Faza rozwoju przechodzi w etap ciągłego doskonalenia w oparciu o informacje otrzymywane od klientów, kierowników projektów i inżynierów produkcji. Z czasem większa część elementów zlecanych na zewnątrz jest produkowana wewnętrznie.

Kluczowe czynnikisukcesu

Pomyślna realizacja dużych projektów wymaga doświadczenia, zaplecza i odwagi, aby przełamywać swoje własne bariery. Wiedzieliśmy, że aby pokonać największych międzynarodowych konkurentów i pomyślne zrealizować prestiżowy globalny projekt, musimy dać z siebie wszystko.

1

Proaktywna obsługa

Bezpośrednia komunikacja z klientem już na etapie projektowania oznacza, że strony wiedzą, czego się po sobie nawzajem spodziewać, i przygotowuje grunt pod zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, które są zawsze częścią każdego dużego projektu.

2

Zwiększona produkcja

Przy tak olbrzymim projekcie występują etapy bardzo wysokiego popytu oraz okresy, kiedy popyt jest niższy. Firma TECHO udowodniła, że jest w stanie poradzić sobie z takimi fluktuacjami dzięki zdolności zwiększania powierzchni produkcyjnej oraz produkowania na zapas.

3

Opanowanie logistyki

Od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę, że terminy dostaw mogą ulec zmianie i odpowiednio dostosowaliśmy logistykę. Każda zmiana w harmonogramie powodowała efekt domina w skali całego łańcucha, dlatego musieliśmy być w stanie skutecznie reagować.

Przygoda nie kończy się wraz z zainstalowaniem produktów

Pomyślne wykonanie salonu wystawowego to nie koniec procesu. Po uściskach dłoni i oddaniu obiektów do użytku przechodzimy do fazy posprzedażowej. Często zdarza się, że należy realizować małe dodatkowe zamówienia, rozpatrywać reklamacje czy wprowadzać ulepszenia. Firma TECHO kontroluje ten proces za sprawą swojej sieci oddziałów i przedstawicieli na rynkach lokalnych na całym świecie w połączeniu z rynkami Royal Ahrend. Jakość obsługi jest kluczem do utrzymania dobrych relacji z tym klientem w nadchodzących latach.

Wyciągnięte wnioski

Pavel Červený
Kierownik projektu ds. kluczowych klientów

Elastyczność jest kluczem

Nauczyliśmy się, jak skutecznie dostosować nasze procesy do potrzeb głównego klienta. Ta elastyczność z naszej strony przyczyniła się do sukcesu całego projektu.

Erik Doubner
Kierownik Działu Kluczowych Klientów

Partnerstwo ma zasadnicze znaczenie

Nauczyliśmy się, jak być dobrym partnerem dla dużej firmy. Wyzwanie to było wyjątkowe pod względem terminów oraz liczby salonów wystawowych, ale poradziliśmy sobie!

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Daj nam znać!